sobota, 1 lutego 2020

Pt47-65. Ostatnia Petucha pod parą (2)

Parowóz pospieszny Pt47-65 - przypisany do Parowozowni Wolsztyn PKP Cargo S.A. - został wyprodukowany w Chrzanowie w 1949 roku (numer fabryczny 2065) przez Pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Polsce.


W latach 2012-2016 została przeprowadzona naprawa główna parowozu. Naprawę wykonano w warsztatach Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce. Ze względu na zły stan techniczny parowozu musiano odbudować i wymienić wiele jego elementów. W trakcie naprawy wymieniono tender. Obecnie Pt47-65 jeździ z tendrem typu 34D74-42.

Prace naprawcze zostały ukończone w kwietniu 2016 roku. Po raz pierwszy, po naprawie, parowóz został zaprezentowany 30 kwietnia 2016 roku. Parowóz Pt47-65 przyprowadził na 23 Parada Parowozów, która odbywała się w Wolsztynie, pociągu VIP Cargo z Poznania. Następnie parowóz wziął udział w paradzie parowozów, wraz z innymi parowozami.

Parowóz pospieszny Pt47-65 jest jednym z trzech parowozów, które mają statut czynnego parowozu w Parowozowni Wolsztyn. Pozostałe parowozy to Ol49-59 i Ol49-69. Głównym zadaniem parowozów z Wolsztyna jest obsługa rozkładowych pociągów relacji: Wolsztyn – Leszno (77670), Leszno – Wolsztyn (77505), Wolsztyn – Poznań Główny (77211), Poznań Główny – Wolsztyn (77212). Pociągi rozkładowe z parowozami organizowane są przez Koleje Wielkopolskie. Oprócz obsługi rozkładowych pociągów, parowozy ciągną pociągi, które są organizowane na zamówienie. Właśnie z takim pociągiem przyjechał do Warszawy parowóz Pt47-65. Była to pierwsza wizyta Pt47-65 w Warszawie po ostatniej naprawy głównej.





____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 11/2020

 / zdjęcia z 14 lipca 2019 roku /

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu