Początek tego roku zapowiadał przyjście śnieżnej zimy, ale wszystko skończyło się na kilku styczniowych dniach, z niezbyt dużymi opadami śniegu. Prawdziwa zima w Warszawie to rarytas. Tak jest od wielu lat. Dla kolei to dobra wiadomość, ale dla miłośników zimowych widoków, z koleją w roli głównej, już niekoniecznie. Kolejowej Olszynki Grochowskiej nie zasypało, ale trochę gdzieniegdzie przyprószyło.
Zdjęcia, które można tutaj zobaczyć, zostały wykonane w okolicy kolejowego przystanku Warszawa Olszynka Grochowska, pod koniec stycznia tego roku. "Siłą rzeczy" tego miejsca, biegają na Olszynce wyłącznie pojazdy związane z ruchem pasażerskim.
W trakcie krótkiej foto-wyprawy na kolejową Olszynkę Grochowską, z aglomeracyjnych pociągów, nadjechały dwa składy KM (ER75-013 + ER75-014 i EN57AKM-1606 + EN57AKM-1621), które jako pociągi służbowe zjeżdżały z Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów Spółki "Koleje Mazowieckie - KM na stacje: Warszawa Zachodnia (ER75) i Warszawa Wschodnia (EN57AKM). Ze stacji Warszawa Wschodnia, skład EN57AKM wyruszył jako pociąg KM R3 do Błonia, a skład ER75 jako pociąg KM R2 do Siedlec.
Na linii 7 pojawił się skład KM: EN57-1922 + EN57-1927, który jechał w stronę Otwocka oraz 35WE-004, jako pociąg S1 SKMWA do Pruszkowa, który wzbijając śnieżny pył, zbliżał się do przystanku Warszawa Olszynka Grochowska
Na bocznicy IC pracowały lokomotywy SM42, które zwykle wykonują tą samą pracę, polegającą na przeciąganiu skaldów osobowych ze stacji Warszawa Wschodnia do hali Całopociągowej. Jedną z nich, która pracowała w tym dniu, była SM42-3105.
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 12/2019
/ zdjęcia z 25 stycznia 2019 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu