środa, 9 października 2019

Remont kolejowego mostu Gdańskiego (3). Próby obciążeniowe

Po zakończeniu robót związanych z montażem nowej konstrukcji kratownicowej kolejowego mostu Gdańskiego (most pod Cytadelą) pod torem 1, przyszedł czas na próby obciążeniowe mostu. Próby rozpoczęły się we wtorek, 20 sierpnia i trwały niemal dobę. Do przeprowadzenia prób zostały sprowadzone trzy lokomotywy spalinowe: SM31-021, SM31-143, SM31-150. Masa służbowa pociągu, składającego się z trzech lokomotyw serii SM31 to 349 200 kg.


Próby obciążeniowe to rutynowa procedura, poprzedzająca oddanie mostów i wiaduktów kolejowych do eksploatacji. Tego typu próby dokonywane są przy pomocy lokomotyw i podzielone na próby statyczne i dynamiczne.

Próby statyczne polegały na obciążaniu kolejnych przęseł. Lokomotywy wjeżdżały na każde z dziewięciu przęseł mostu. W tym czasie mierzono, przy pomocy specjalistycznej aparatury, parametry pracy konstrukcji stalowej mostu. Po próbach statycznych przyszedł czas na próby dynamiczne, które były prowadzone w godzinach nocnych. Próby dynamiczne polegały na przejeździe pociągu lokomotyw przez most z prędkością od 10 do 90 km/godz. W trakcie tych przejazdów mierzono, przy pomocy specjalistycznej aparatury, parametry pracy i zachowanie się konstrukcji stalowej mostu.

Z komunikatu, który został opublikowany 31 sierpnia wynika, że kolejowy most Gdański spełnia warunki dla bezpiecznych przejazdów ciężkich pociągów, o nacisku na oś 22,5 tony. Od 31 sierpnia pociągi znowu jeżdżą po dwóch torach kolejowego mostu Gdańskiego.





____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 12/2019

/ zdjęcia z 20 sierpnia 2019 roku /
Bibliografia:
[1]. materiały prasowe PKP PLK 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu