Remont przeprawy kolejowej pod torem nr 1 związany był z wymianą całej konstrukcji kratownicowej mostu. Po demontażu nitowanych przęseł, przystąpiono do montażu przęseł o konstrukcji spawanej. Nowe przęsła przystosowane zostały do cięższych pociągów i wyższych prędkości. W efekcie wzrosną prędkości na moście oraz przepustowość linii obwodowej. Nowa konstrukcja mostu pod torem 1 umożliwi przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/godz, a towarowych z prędkością do 100 km/godz.
Montaż nowej konstrukcji mostu był też okazją do wzmocnienia filarów mostu, pogłębienia koryta Wisły i oczyszczane zamulonego rozlewiska rzeki za praską ostrogą.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 11/2019
/ zdjęcia z 18 kwietnia 2019 roku /
Bibliografia:
[1]. materiały prasowe PKP PLK
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu