W drugiej połowie XIX i na początku XX wieku przez Ząbki przechodziła szerokotorowa Kolej Warszawsko-Petesburska. W 1918 roku przekuto tory na normalny rozstaw. Linia elektryczna funkcjonuje w Ząbkach od 1952 roku.
Pasażerowie przystanku kolejowego Ząbki mają do swojej dyspozycji peron wyspowy na którym znajduje się budynek stacyjny. W budynku stacyjnym, który jest podobny do budynku, który funkcjonował jeszcze kilka miesięcy temu w Zielonce, znajduje się kasa biletowa i poczekalnia. Betonowe zadaszenie budynku wychodzi poza obrys samego obiektu, stanowiąc jednocześnie wiatę przystankową.
W 2014 roku oddano do użytku w ulicy Orlej nowe przejście i przejazd dla samochodów pod torami we wschodniej części przystanku. Do przełomu października i listopada 2014 roku, od zachodniej strony przystanku w ulicy Stefana Batorego, funkcjonowała rogatka z dróżnikiem. Rogatka spełniała również rolę wejścia na peron. Na poniższych zdjęciach można zobaczyć rogatkę w ulicy Batorego w czasie, gdy była jeszcze obsługiwana przez dróżnika.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 10/2019
/ zdjęcia z 17 czerwca 2014 roku /
0 komentarze