
Budowa II linii metra warszawskiego powoli dobiega końca. Za kilka miesięcy przybędzie w Stolicy ważny element komunikacyjnej układanki. Rozpoczynam więc blogową podróż po budowanych stacjach nowej linii metra.
Niestety nie mam możliwości pokazania budowy od wewnątrz. Pozostaje więc to, co jest w sumie najmniej ciekawe, ale za to ogólnodostępne. Co prawda metro organizuje wycieczki po placu budowy, ale ich organizacja jest co najmniej tajemnicza. Próbowałem kilkakrotnie zgłosić swój akces, ale zawsze bezskutecznie. Limit miejsc jest już wyczerpany w momencie przesłania formularza zgłoszeniowego.
Poświęciłem już na blogu kilka wpisów dotyczących budowy II linii metra. Czas na kolejne wpisy. W tym wpisie chciałem przedstawić największą stację centralnego odcinka II linii metra. Jest nią stacja metra C-14 Stadion Narodowy położona w sąsiedztwie Stadionu Narodowego i przystanku kolejowego PKP Stadion.
Stacja zlokalizowana jest pod ulicą Sokolą między przystankiem PKP Stadion a ulicą Zamoyskiego. Do stacji C-14 Stadion Narodowy prowadzi 6 wejść i jedna winda (wschodnia głowica) oraz 6 wejść i 6 wind (zachodnia głowica).
Od strony głowicy zachodniej dwa wejścia prowadzą na perony przystanku PKP Stadion oraz dwa wejścia w kierunku Stadionu Narodowego. W momencie oddania stacji C-14 do eksploatacji nie będą dostępne wyjścia na przystanek PKP Stadion. Zostaną wybudowane w okresie późniejszym.
Zanim stacja metra C-14 otrzymała nazwę Stadion Narodowy nosiła nazwy robocze: stacja metra C-14 Stadion i stacja metra C-14 Praga Centrum.
Poniżej kilka zdjęć z terenu budowy. Zdjęcia zostały wykonane rok temu.
/ zdjęcia z 11 i 17 lipca 2013 roku /





























0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu