Na bocznicy kolejowej leżącej na łącznicy nr 503 Warszawa Wileńska Marki - Warszawa Wschodnia Towarowa pomiędzy ulicą Zabraniecką, a ulica Księcia Ziemowita często można zobaczyć wagony towarowe ze ścianą przesuwną.
Zwykle są to czteroosiowe wagony z serii: Hiirrs, Himrrs, Hirrs. Wagony z serii H składają się z dwóch wagonów połączonych ze sobą na stałe.
Wagony tego typu służą do przewozu towarów wrażliwych na warunki atmosferyczne (np. meble), towarów na paletach lub w pojemnikach. Wagony posiadają uchwyty do mocowania lin, które zabezpieczają ładunek przed przemieszczaniem się w trakcie jazdy.
Na bocznicy stały wagony należące do przewoźników z Niemiec i Szwecji. Praktycznie wszystkie były pomazane przez grafficiarzy. Część wagonów miała nawet zamazane oznaczenia.
Hiirrs (UIC) - długość wagonu ze zderzakami 27 000 mm, długość przestrzeni ładunkowej 2x12,53 m, pow ładunkowa 2x38 m2, masa własna 28 ton, dopuszczalny ciężar ładunku 31 ton.
Himrrs (UIC) - długość wagonu ze zderzakami 31 000 mm, długość przestrzeni ładunkowej 2x14,24 m, pow ładunkowa 2x41,3 m2, masa własna 30 ton, dopuszczalny ciężar ładunku 30 ton.Hirrs (UIC) - długość wagonu ze zderzakami 30 280 mm, długość przestrzeni ładunkowej 2x13,87 m, pow ładunkowa 2x40,2 m2, masa własna 30 ton, dopuszczalny ciężar ładunku 30 ton
/ zdjęcia z 5 sierpnia 2013 roku /








































0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu