Niewątpliwie dla większości z nas kolej kojarzy się (... też ...) z pojazdami poruszającymi się po torach. Przez kolejowe tory od początku istnienia kolei przewinęło się tysiące rożnego rodzaju konstrukcji lokomotyw i wagonów. Wielu z nich już nikt nie pamięta. Nie pozostał po nich żaden materialny ślad. Pozostały tylko fotografie.Rozwój techniki kolejowej powoduje, że nowe konstrukcje wypierają stare. Również czas robi swoje i po wieloletniej eksploatacji prawie wszystkie kolejowe pojazdy czeka kasacja. Zwykle od czasu wyłączenia pojazdu z eksploatacji do czasu fizycznej kasacji upływa nieraz bardzo długi okres czasu. W tym czasie pojazdy czekają na ...
Czasem zdarza się, że lokomotywy lub wagony po długim okresie wyłączenia z ruchu wracają na tory. Czasem służą innym celom, jak wagony z Olszynki Grochowskiej, które przed Euro 2012 zostały wykorzystane do ćwiczeń ... ale to już innego rodzaju opowieść.
Wyeksploatowane lokomotywy i wagony opuszczają torowiska, jak znikający punkt. Nie pozostaje po nich nic ... oprócz wspomnienia utrwalonego na fotografii.
/ zdjęcia z 28 stycznia 2014 roku /










:)
:-)
:))
=))
:(
:-(
:((
:d
:-d
@-)
:p
:o
:>)
(o)
[-(
:-?
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
:-$
(b)
(f)
x-)
(k)
(h)
(c)
cheer





















Nie wiem, czy się uwidoczniło, więc jeszcze raz piszę, że to prawdziwe jest bardzo smutne.
OdpowiedzUsuńFaktycznie motyw z torami się powtarza :)
OdpowiedzUsuńDziwne jest patrzenie na "znane" wnętrza pociągów w takim stanie.
To trochę jak ze starą pralką czy radiem - wzruszyć na widok się można, ale używać już by się nie chciało...
OdpowiedzUsuńTeoretycznie masz rację, ale to stare lokomotywy mają miliony fanów na świecie, a stare pralki chyba nie mają ich wcale.
UsuńNowe przychodzi, stare odchodzi, sentyment pozostaje.
OdpowiedzUsuń