Od początku marca 2014 roku ruch kolejowy na dalekobieżnej linii średnicowej pomiędzy Warszawą Wschodnią, a Warszawą Zachodnią znacznie zmalał. Wszystko za sprawą remontu torowiska. Roboty budowlane obejmą tory o łącznej długości 1150 metrów.Od 9 marca do 26 kwietnia roboty prowadzone są tylko na torze nr 2. Po drugim torze, w kierunku Warszawy Zachodniej, odbywa się normalny ruch dalekobieżny.
W trakcie robót zostaną wymienione wszystkie elementy toru (m.in. 748 mostownic na jeden tor, montaż nowych odbojnic i blach przeciwpożarowych).
Roboty mają potrwać do połowy czerwca.
Poniżej kilka zdjęć ze stacji Warszawa Powiśle. Szczególną uwagę chciałem zwrócić na koparkę torowo - drogową Atlas 1604K. Koparki tego typu umożliwiają pracę na torowisku dzięki wyjątkowo krótkiemu promieniowi obrotu. Tego rodzaju koparki mogą pracować bez ograniczeń na torowiskach o dowolnym rozstawie szyn.
/ zdjęcia z 31 marca 2014 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 2/2021









:)
:-)
:))
=))
:(
:-(
:((
:d
:-d
@-)
:p
:o
:>)
(o)
[-(
:-?
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
:-$
(b)
(f)
x-)
(k)
(h)
(c)
cheer





















Istnieją u nas jakieś trasy, gdzie remonty się nie toczą, bo zostały ukończone? :D
OdpowiedzUsuńRaczej są to krótkie odcinki np.Toruń Główny- Bydgoszcz Główna,
OdpowiedzUsuńGdańsk Główny- Tczew,
Rzeszów - Przemyśl,
Wrocław - Opole,
ale generalnie brak bieżącej konserwacji szlaków kolejowych spowodował, że sieć kolejowa w Polsce charakteryzuje się tym, że obniża się prędkość na kolejnych szlakach.
Z Warszawy do Radomia (106 km) jedziemy ze średnia prędkością ok. 30-40 km/godz. co przekłada się na podróż trwającą ponad 3 godziny.