Wiatraczna na odcinku od ronda Wiatraczna do linii kolejowej nr 7 (stacja postojowa PKP IC Olszynka Grochowska)
Może to być dla wielu zaskoczeniem, ale w dalszym ciągu ulica Wiatraczna jest na całym odcinku dostępna dla samochodów, z wyłączeniem możliwości przejazdu przez tory. Środkowy odcinek drogi jest dostępny od ulicy Kozia Górka. Fragment Wiatracznej od strony ulicy Zabranieckiej (Emilianów. Warszawa Wschodnia Towarowa) popadł jednak w całkowitą ruinę, ale i tam można dojechać.
Czy bariera w postaci torów będzie trudną do przezwyciężenia przeszkodą dla połączenia ulicy Wiatracznej w całość? Kilka lat temu było głośno o budowie Obwodnicy Śródmieścia na Grochowie. Na dokumentację wydano dwa miliony złotych. Wschodni odcinek tej obwodnicy miał połączyć rondo Wiatraczna z ulicą Zabraniecką. Tym odcinkiem byłaby nowa ulica Wiatraczna. Nad torami planowano wybudowanie wiaduktu.
Czy dojdzie do realizacji tej inwestycji? W marcu 2013 upływał termin ważności decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Śródmieścia. Wygląda na to, że pojawiła się kolejna bariera.
Oznacza to, że wszystko należy zaczynać od nowa! Spowoduje to przesunięcie realizacji inwestycji nawet o 10 lat. Niestety, ale obecnie nie jestem w stanie dotrzeć do żadnych aktualnych informacji na ten temat.
Wygląda na to, że ulica Wiatraczna w swoim środkowym odcinku będzie nadal skansenem dla spragnionych surwiwalowych wycieczek. Zapraszam też na rowerowe wycieczki. Na Wiatracznej nie ma żadnych barier dla rowerów.
Wiatraczna na odcinku od linii kolejowej nr 2 do linii kolejowej nr 7
Tzw. elektrownia kolejowa |
Tzw. elektrownia kolejowa |
Wiatraczna na odcinku od linii kolejowej nr 2 w kierunku ulicy Zabranieckiej
Muszę w tym miejscu dodać jedno zastrzeżenie. Według niektórych źródeł odcinek od torów linii kolejowej nr 2 do ulicy Zabranieckiej nie jest ulicą Wiatraczną.
/ zdjęcia z 29 maja, 17 czerwca, 19 lipca, 14 października 2013 roku i 21 lutego 2014 roku /
Extra. O tym samym miejscu szykuję wpis akcyjny. :-)
OdpowiedzUsuńW mieście najważniejsze są samochody oraz szerokie i proste przejazdy dla nich, następnie inne rodzaje transportu, rowerzyści, potem długa przerwa i na końcu piesi.
OdpowiedzUsuńWszystko jest ważne, ale we wpisie nie podejmowałem tego aspektu. To wpis o ulicy która od początku swojego istnienia jest związana z koleją. W ogóle nie oceniam stanu obecnego, ani przyszłego, w dużej części niepewnego. Pokazuję, jak jest.
UsuńTeż niedawno tutaj przebywawszy - kawałek relacji już był, reszta też (kiedyś) będzie :)
OdpowiedzUsuńW Żyrku jeden z takich szlabanów na praktycznie zdemontowanej bocznicy do fabryki, Służy on teraz trochę jako barierka między chodnikiem a ulicą i może dlatego go jeszcze nie usunęli :-) A to tym fajniejsze, że ma jeszcze taką zwisającą falbankę pod rurą. O tu: http://tinyurl.com/qyfomzz
OdpowiedzUsuńwitam,
OdpowiedzUsuńmoże ktoś wie, dlaczego zadrutowano wejście na tory na wysokości Wiatracznej ( od strony działek ) ? Usiłuje dodzwonić się do Intercity na Grochowie, ale nikt nie raczy odebrac :( Chyba sie przejde do nich.
Teren, gdzie stoją pociągi IC został ogrodzony metalowym płotem. Ma to bezpośredni związek ze stojącymi tam pociągami ED250 (Pendolino).
OdpowiedzUsuń