Budowa linii kolejowych od zawsze związana jest z drezynami. Drezyny przeszły wielką ewolucję technologiczną, ale nadal są podstawowym sprzętem przy robotach drogowych. Na bocznicy przy ulicy Bema można spotkać najbardziej popularną polską drezynę WM-15A. Drezyna WM-15 była produkowana w latach 1977-1996 przez ZNTK w Stargardzie Szczecińskim. W sumie wyprodukowano 555 wózków motorowych WM-15 (wózek motorowy to oficjalna nazwa).
WM-15A posiada skrzynię ładunkową o wymiarach 6100 mm × 2600 mm na której może przewieźć materiały o pojemności 8 m³ i ciężarze 15 ton. Skrzynia drezyny wyposażona jest w żuraw hydrauliczny o udźwigu 1,5 tony. Drezyny uwidocznione na poniższych zdjęciach należą do Zakładu Robót Komunikacyjnych z Poznania.
Wśród stojącego na bocznicy sprzętu znajdowała się platforma samobieżna MPD-605. Kilka miesięcy temu pracowała przy remoncie linii Średnicowej, o czym pisałem w poście Warszawa Powiśle. Rozpoczął się remont linii Średnicowej w Warszawie.
Drezyna WM-15A 410 |
Platforma samobieżna MPD-605 |
Drezyna WM-15A 410 |
Drezyna WM-15A 410 |
Drezyna WM-15A 159 |
Drezyna WM-15A 159 |
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu