Poprzedni torowy wpis był o kolejowych pakamerach czyli wagonach mieszkalnych z serii XH. Do historii tych wagonów jeszcze kiedyś wrócę. Wagony mieszkalno gospodarcze powoli opuszczają polskie tory. Tylko nieliczne z nich mają szansę znaleźć swoją bocznicę w muzeach i skansenach kolejowych. Cała reszta pozostanie tylko na zdjęciach.Na bocznicy przy ulicy Bema można też spotkać prawdziwe kolejowe budy czyli przyczepy do drezyn. Jedna piękniejsza od drugiej i każda robiona na indywidualne zamówienie. Wszystkie budy maja jednak coś wspólnego. Zostały wyprodukowane na bazie przyczepy do drezyny (wózka motorowego) PWM-10. Prawdziwa prowizorka, ale nie do końca. Każda buda ma dopuszczenie do ruchu i przechodzi rewizje, tak, jak wszystko, co toczy się po polskich torach.
![]() |
| Chciałem zwrócić szczególną uwagę na sposób łączenia budy z platformą kolejową ... za pomocą dyszla. |
![]() |
| Chciałem zwrócić szczególną uwagę na sposób łączenia budy z platformą kolejową ... za pomocą dyszla |
/ zdjęcia z 1 czerwca 2013 roku /






:)
:-)
:))
=))
:(
:-(
:((
:d
:-d
@-)
:p
:o
:>)
(o)
[-(
:-?
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
:-$
(b)
(f)
x-)
(k)
(h)
(c)
cheer





















O! A wiesz, nigdy nie zwróciłam uwagi. Pewnie brałam toto za zwykłe wagony. Aże muszę przepatrzeć swoje stare zdjęcia, czy mam na nich coś podobnego.
OdpowiedzUsuńTaka buda na kołach i z dyszlem, to prawie jak wóz cygański.
OdpowiedzUsuń