Kładka nad torami stacji kolejowej Warszawa Główna jest budowlą, której raczej
mało kto oczekiwał. Gdy podjęto decyzję o ponownym uruchomieniu stacji
Warszawa Główna - o kładce nad torami niewiele mówiono. Plany budowy
200-metrowej kładki dla pieszych pomiędzy Ochotą (Aleje Jerozolimskie), a Wolą
(ulica Kolejowa) pojawiły dość znienacka.
Początkowo planowano wybudowanie kładki pieszo-rowerowej, łączącej Ochotę,
perony Warszawy Głównej i Wolę. Ostatecznie okazało się, że z rowerem będzie
można ... przejść po kładce. Inwestor zdecydował, że obok schodów nie będą
wybudowane pochylnie. Początkowo planowano oddanie kładki do użytku wraz ze
stacją. Ponieważ przekładany był termin oddania stacji do użytku, więc poślizg
siłą rzeczy "dotknął" też kładki. Pierwszy termin oddania kładki do użytku
(listopad 2020), jaki podało PKP PLK w lipcu 2020 roku, nie został
dotrzymany.
Do budowy kładki przystąpiono dopiero w drugiej połowie 2020 roku. Roboty
rozpoczęto od budowy fundamentów pod filary i schody. Następnie powstały
konstrukcje żelbetowe ram (filarów) oraz schodów na perony. W sumie planowano
wybudowanie 6 filarów. W rzeczywistości wybudowano fundamenty pod 6 filarów,
ale na jednym z tych fundamentów (na terenie byłego terminala pocztowego -
drugi filar, licząc od ulicy Kolejowej) filar nie został wzniesiony do chwili
obecnej i zapewne tak pozostanie. Zdjęcia, które można tutaj zobaczyć pokazują
stan robót na dzień 6 lutego 2021 roku.
| zdjęcia z 6 lutego 2021 roku |
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 9/2021
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu