czwartek, 7 marca 2019

SM42-223 z wagonami klasy business

Lokomotywa SM42-223 (typ Fablok 6D) najlepsze lata ma już za sobą. Została wyprodukowana 50 lat temu przez Fablok Chrzanów i przez znaczną część tego czasu pracuje na terenie Warszawy. Obecnie przeciąga wagony osobowe na bocznicy Intercity na Olszynce Grochowskiej.  Jeden z takich składów można zobaczyć na poniższych zdjęciach.


Wśród ciągniętych przez SM42-223 wagonów, znalazły się wagony osobowe: typ 159A, typ 156A oraz wagon restauracyjny typ 407A:
  • PL-PKPIC B9mnopuz 61 51 29-90 030-9 (na końcu składu) typ 159A
  • PL-PKPIC B9mnopuvz 61 51 29-90 046-5 typ 159A
  • PL-PKPIC A9emnouz 61 51 19-90 062-4 typ 156A
  • PL-PKPIC WRmnouz 61 51 88-90 006-7 typ 407A
Wagony typ 159A, typ 156A, typ 407A - produkcji H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. - należą do najbardziej technicznie zaawansowanych wagonów pasażerskich, jakimi dysponuje spółka PKP IC. Wagony przeznaczone są  do ruchu krajowego i międzynarodowego z prędkością max 200 km/h.

Wagon osobowy, przedziałowy 1 klasy, typ 156A (48 miejsc) z przedziałami klasy business. W wagonie znajduje się 6 przedziałów pasażerskich klasy 1 oraz 3 przedziały pasażerskie klasy business. Przedziały klasy 1 wyposażone są w 6 foteli, a przedziałach klasy business w 4 fotele, pomiędzy którymi znajduje się stolik. Fotele umożliwiają zmianę pozycji pasażera, zmiany kąta odchylenia oparcia oraz obrót. Z fotela można sterować oświetleniem oraz zamykać drzwi do przedziału. Wagony  posadowione są na wózkach typu 25ANa.

Wagon osobowy, bezprzedziałowy 2 klasy, typ 159A - pierwotnie oznaczone 165A (72 miejsca). Wewnątrz wagonu znajdują się fotele ergonomiczne, ustawione w układzie szeregowym, schodzącym się ku środkowi wagonu. Wagony wyposażone są w ciśnieniowo szczelne przejścia między wagonowe. Ten typ przejścia obniża hałas wewnątrz wagonu oraz polepsza komfort komunikacji między wagonami. Zestaw wagonów wyposażonych w takie przejścia posiada cechy zbliżone do pociągu zespolonego. Wagony  posadowione są na wózkach typu 25ANa.

Wagon restauracyjny typ 407A (wykorzystano pudło wagonu typ 305A) Wewnątrz wagonu znajduje się: salon restauracyjny, przedział kuchenny z częścią barową, przedział służbowy, przedział sanitarny oraz magazyn. Jest to pierwsze, polski wagony restauracyjne wyprodukowane po 1989 roku. Wagony  posadowione są na wózkach typu 25ANap (z poduszką pneumatyczną).






____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 4/2019

 / zdjęcia z 10 stycznia 2019 roku /
Bibliografia:
[1]. H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu