Czwarta linia kolejowa to krótka łącznica o długości 1235 metry (LK nr 457). Linia kolejowa nr 457 Warszawa Włochy – Warszawa Włochy T3Ł rozpoczyna i kończy swój bieg na rozjazdach stacji Warszawa Włochy. Łącznicę tworzy jeden tor, który odchodzi od LK nr 447 (R22 - KM 7,135) i dochodzi do LK nr 3 (R51 - KM 8,370). Tor wykorzystywany jest głównie przez pociągi KM przystające na peronie stacji Warszawa Włochy i jadące w kierunku stacji Łowicz Główny.
W sumie pomiędzy ulicami Tynkarską, a Świerszcza znajduje się siedem torów. Kluczową budowlą inżynierską tego miejsca jest wiadukt kolejowy nad torami LK nr 1 i jednym torem LK nr 447. Na wiadukcie położony jest jeden tor LK nr 3 oraz tor LK nr 457.
We wrześniu 2017 roku przystąpiono do remontu LK nr 447. Pierwszym efektem tych robót był demontaż torów oraz całej infrastruktury trakcyjnej. Pociągi KM i ŁKA skierowano na tory LK nr 1, a pociągi SKMWA zmieniły trasę na Warszawa Okęcie - Otwock.
Zdjęcia, które można tutaj zobaczyć, prezentują stan linii w okolicy ulicy Tynkarskiej z czerwca 2017 roku. Był to okres intensywnej eksploatacji toru przy ulicy Tynkarskiej. Można było na nim spotkać nie tylko pociągi aglomeracyjne, ale również pociągi dalekobieżne. Na zdjęciach można m.in. zobaczyć: 45WE-013 jako pociąg KM - Os 91971, EP07-332 na czele pociągu IC - TLK 41111 WYSOCKI, Flirt 3 jako pociąg ŁKA - ŁS 91127 oraz Impulsy 35WE jako pociągi SKMWA relacji Pruszków - Otwock.
Tor przy ulicy Tynkarskiej, ze względu na usytuowanie słupów trakcyjnych był wymarzoną miejscówką dla fotografowania pociągów. To jedna z niewielu foto miejscówek na terenie Warszawy, gdzie można było sfotografować całe składy pociągów nie przesłonięte słupami trakcyjnymi.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 10/2019
/ zdjęcia z 3 i 4 czerwca 2017 roku /
0 komentarze