5 września 2007 szwajcarskie przedsiębiorstwo Stadler otworzyło montownię pociągów w Siedlcach. Budowa montowni była skutkiem wygranego po dwuletnich perypetiach przetargu na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych Stadler Flirt dla województwa mazowieckiego. Od tego czasu zakład Stadlera w Siedlcach urósł w siłę, czego widomym znakiem jest produkcja Flirtów dla przewoźników w innych państwach.
Flirty eksploatowane przez Koleje Mazowieckie otrzymały nie wiedzieć czemu oznaczenie ER75, co w warunkach polskich de facto oznacza, że jest to pociąg roboczy. Nie zmienia to w niczym faktu, że jest to obecnie jeden z najbardziej niezawodnych ezt biegających po torach Polski.
ER75 jako pociągi KM biegają obecnie jako wahadła pomiędzy Warszawą, a Siedlcami. W ciągu dnia jeżdżą co godzinę. Nie będzie wiele przesady w stwierdzeniu, że w obecnych czasach Flirty stały się symbolem kolejowych Siedlec.
/ zdjęcia z 22 września 2016 roku /





























0 komentarze