Prawie wszystko, co można obecnie napisać o infrastrukturze budowlanej i kolejowej stacji Zielonka, w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy stanie się nieaktualne. Trwająca obecnie modernizacja linii kolejowej 449 wywrze swoje piętno na stacji Zielonka na najbliższe kilkadziesiąt lat.To już ostatnie chwile, gdy możemy "uchwycić" za pomocą swoich foto-aparatach stację Zielonka taką, jaką pamiętamy ją od ostatnich kilkudziesięciu lat.
Zielonka jest stacją węzłową na której krzyżują się trzy linie kolejowe: LK 6 Zielonka - Kuźnica Białostocka, LK 21 Warszawa Wileńska - Zielonka i LK 449 Warszawa Rembertów - Zielonka.
Pasażerowie korzystający ze stacji Zielonka mają do swojej dyspozycji peron wyspowy na którym znajduje się budynek stacyjny oraz wiata. Obiekty posiadają wspólny żelbetowy dach. To typowa konstrukcja, którą znamy z wielu przystanków i stacji znajdujących się na terenie aglomeracji warszawskiej. W budynku stacyjnym funkcjonuje czynna poczekalnia oraz kasa. Na peron stacji można wejść z ulicy Kolejowej, która przecina tory w zachodniej głowicy stacji. Przejazd przez torowisko zabezpieczony jest rogatkami, które sterowane są ze znajdującej się w tym samym rejonie nastawni Zi.
Na wysokości peronu wyspowego, po jego północnej stronie, znajdują się tory części towarowej stacji. Część towarowa stacji należąca obecnie do PKP Cargo jest rzadko użytkowana, o czym świadczą zardzewiałe tory oraz zdewastowana w dużej części infrastruktura kolejowa.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 1/2020
/ zdjęcia z 12 lipca 2015 roku /




































0 komentarze