Na odcinku linii Otwockiej pomiędzy stacjami Warszawa Wawer, a Warszawa Falenica w dniach od 15 lipca do 31 sierpnia trwa remont toru nr 1. Wymieniane są tory oraz rozjazdy. Roboty spowodowały spore zakłócenia w ruchu pociągów. Część pociągów została odwołanych, a pozostałe kursują wahadłowo po torze nr 2. Kilka pociągów kursuje na skróconej trasie i kończy bieg na stacji Warszawa Wawer.
Dotychczas pociągi kursowały po tej linii z prędkością 80 km/h. Po remoncie pociągi pojadą z prędkością 100 km/h, co powinno spowodować skrócenie czasu podróży o kilka minut. Dla korzystających z biletów 20 minutowych na SKM może to być dobra wiadomość, bo w dotychczasowej cenie biletu przejadą o jeden przystanek dalej.
W trakcie remontu torowiska pracuje wiele kolejowych maszyn drogowych. Na poniższych zdjęciach można zobaczyć platformę roboczo - gospodarczą PRG 44 oraz pociąg złożony z wagonów typu MFS 40.
Wagony MFS 40 służą do transportu tłucznia na miejsce wykonywania prac torowych i zwykle pracują w zespole. Wagony pracujące na linii Otwockiej tworzą jeden ciąg technologiczny z platformą roboczo - gospodarczą PRG 44 i PRG 45 oraz z oczyszczarką tłucznia OT 400C. Oczyszczarka tłucznia składa swój urobek do wagonów MFS 40. Urobek pomiędzy wagonami przekazywany jest za pomocą taśmociągu. To nie wszystkie maszyny pracujące w trakcie remontu torowiska. O innych maszynach kolejowych napiszę w kolejnym wpisie na blogu.
/ zdjęcia wykonane 18 lipca 2014 roku w okolicy stacji Warszawa Wawer /



































0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu