Zainteresowanie wagonami wśród miłośników kolejnictwa można ocenić jako umiarkowane, a zainteresowanie kolejowymi maszynami drogowymi jest jeszcze mniejsze.
Na stacji Warszawa Zachodnia stał pociąg złożony z wagonów i maszyn do robót drogowych. W skład pociągu wchodziły: oczyszczarka tłucznia typu OT-400C 114, platforma roboczo-gospodarcza PRG 44B z taśmociągiem do podawania tłucznia oraz czteroosiowe wagony specjalne (samowyładowcze) XUA z taśmociągami. Wagony XUA mogą być eksploatowane tylko w zwartym składzie.
Oczyszczarka tłucznia OT-400C oraz platforma roboczo-gospodarcza PRG 44B zostały wyprodukowane przez nieistniejące już ZNTK Stargard. Oczyszczarka tłucznia OT-400 była produkowana w latach 1966 - 1996. W sumie wyprodukowano 155 sztuk tych urządzeń.
Pociąg należy do Zakładu Robót Komunikacyjnych DOM z Poznania. Na wagonach i na platformie jest oznaczenie PTO-numer. PTO oznacza, że jest to pociąg transportu odsiewek (modernizacja wagonów samowyładowczych poprzez dodanie przenośnika taśmowego).
Na bocznicy przy ulicy Bema stał jeszcze wagon XFa. Na pierwszy rzut oka nie widać żadnych różnić pomiędzy wagonami XUA i XFa, ale wagony są inaczej oznaczone, więc muszą być jakieś różnice. Niestety nie znalazłem żadnych informacji na temat wagonów XFa.
/ zdjęcia z 6 lipca 2013 roku /









:)
:-)
:))
=))
:(
:-(
:((
:d
:-d
@-)
:p
:o
:>)
(o)
[-(
:-?
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
:-$
(b)
(f)
x-)
(k)
(h)
(c)
cheer





















Zainteresowanie nie jest duże, bo to dość niszowe honbby - jeszcze mi się nie zdarzyło, żebym jadąc pociągiem z miłośnikami tychże, usłyszał: o, jaka piękna oczyszczarka tłucznia typu OT-400C 114 :)))
OdpowiedzUsuńFaktem jest, że zdecydowaną większość mikolstwa można sprowadzić do fotografowania lokomotyw i pociągów. Kolej to przecież cały tabor i olbrzymia infrastruktura, a tym zainteresowanie jest dużo mniejsze.
UsuńNo bo pociągi są najbardziej efektowne, siła rzeczy najczęściej fotografowane.
OdpowiedzUsuń