piątek, 13 września 2019

Przystanek kolejowy Warszawa Powązki cz. 2

Przystanek kolejowy Warszawa Powązki to najnowszy przystanek, który powstaje na terenie Warszawy. Architektura tego przystanku będzie podobna do architektury przystanków, które funkcjonują od 21 października zeszłego roku na małej linii obwodowej.


Pasażerowie korzystający z przystanku Warszawa Powązki będą mieli do dyspozycji dwa perony: peron quasi-wyspowy (między-torowy) i peron jedno-krawędziowy.  Perony będą miały długość 200 metrów i wysokość 76 cm. Nawierzchnię peronów będą stanowiły płyty betonowe prefabrykowane z warstwą antypoślizgową. Na peronach staną długie wiaty, które przykryją prawie 70 % powierzchni peronów. W oczekiwaniu na pociąg, pasażerowie będą mogli skorzystać z ławek oraz osłoniętych od wiatru i deszczu boksów. Za przekazywanie pasażerom informacji o ruchu pociągów, odpowiedzialny będzie elektroniczny  systemu informacji pasażerskiej. Dodatkowo na peronach ustawione zostaną tablice i gabloty informacyjne oraz elektroniczne info-kioski oraz biletomat. Perony będą oświetlone przez ledowe, energooszczędne lampy.

Perony będą bardzo dobrze skomunikowane z otoczeniem przystanku. Wejście na perony będzie możliwe po schodach i pochylniach oraz za pośrednictwem wind. Z wiaduktu drogowego w ulicy Powązkowskiej na peron między-torowy będzie można zejść schodami lub wjechać windą. Na peron jedno-krawędziowy, od strony Powązkowskiej, zejdziemy pochylnią lub schodami. Od strony wschodniej wejście na perony zapewni kładka nad torami, która umożliwi dojście do przystanku od strony ulicy Duchnickiej i Słodowieckiej. Z kładki na perony będzie można zejść schodami lub zjechać windą.

Wykonawcą robót, związanych z budową przystanku kolejowego Warszawa Powązki, jest  konsorcjum firm Budimex S.A, Strabag Sp. z o.o., ZUE S.A.

Poniższe zdjęcia przedstawiają stan robót na początku sierpnia 2019 roku. Wykonano umocnienie skarp oraz odwodnienie terenu. Na peronie miedzy-torowym zmontowano część ścianek krawędziowych tzw. „elek” oraz płyt nawierzchniowych. Montowana była konstrukcja stalowa długiej wiaty oraz wznoszona konstrukcja schodów prowadzących na peron.






____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 12/2019

 / zdjęcia z 4 sierpnia 2019 roku /
Bibliografia:
[1]. Materiały prasowe udostępnione przez plk-sa.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu