Główną budowlą zajezdni tramwajowej R-2 Praga, o czym pisałem w poprzednim wpisie na blogu, stanowi przelotowa hala postojowa. Z terenu zajezdni tramwaje mogą wjechać i wyjechać na ulicę Kawęczyńską i aleję Tysiąclecia. Aleja Tysiąclecia to obecnie 100 metrowa ulica, która w niedalekiej przyszłości zostanie rozbudowana w kierunku Trasy Świętokrzyskiej. W okresie międzywojennym na terenie praskiej zajezdni stacjonowały wagony silnikowe i doczepne prawie wszystkich typów, które były eksploatowane na terenie Warszawy. Zajezdnia nie specjalizowała się w obsłudze określonych typów wagonów tramwajowych, chociaż w latach 1975-1984 stacjonowały tutaj tylko wagony 13N.
Można też powiedzieć, że nowoczesność trafiała na Pragę zwykle najpóźniej. Zwykle, bo nie zawsze tak było. Właśnie tutaj eksperymentowano z odmianami wagonu typ 105. W zajezdni Praga często też gromadzono starsze typy pojazdów. To właśnie tutaj w 1966 roku skreślono ze stanu ostatni wagon typu D. Również w zajezdni R-2 Praga najdłużej eksploatowano wagony typu K i P15.
Obecnie zajezdnia "kultywuje" tradycje braku specjalizacji w eksploatacji określonych typów pojazdów. W zajezdni można spotkać tramwaje: 120Na Swing, 116Na, 116Na/1, 105Na, 105Ne, 105Nf, 105Ng i jeden wagon 112N.
Zapraszam do obejrzenia drugiej foto relacji z obchodów DTP 2014 w zajezdni R-2 Praga.
/ zdjęcia z 20 września 2014 roku /


















:)
:-)
:))
=))
:(
:-(
:((
:d
:-d
@-)
:p
:o
:>)
(o)
[-(
:-?
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
:-$
(b)
(f)
x-)
(k)
(h)
(c)
cheer





















A nie mówili nic o dacie likwidacji?
OdpowiedzUsuńNic takiego nie słyszałem w czasie, gdy byłem na terenie zajezdni, ale też i nie pytałem.
Usuń